Közeli helyeken...

Május közepén már-már hagyománynak mondható, hogy a Veszprémhez közeli Bakony maraton a hétvégi program. Nem volt ez másképp az idei évben sem, május 16-án Bakonybélben gyülekeztek a versenyezni vágyók. Szerencsére most sokkal jobb időre számíthattunk, mint tavaly. Nem esett hetekig a versenyt megelőzően és szombaton is kellemes, napos időnk volt.
Rajt előtt még vacilláltam, hogyan is kellene öltözködnöm, végül a rövid mez mellett döntöttem. Jó választásnak bizonyult, mert időnként még így is melegem volt.
Pénteken nem esett túl jól az átmozgatás, így minden negatívumra fel voltam készülve. Időben érkeztünk Bakonybélbe, de valahogy nem éreztem azt a verseny előtti izgalmat, amit általában szokott az ember. Ebből adódóan kedvem sem volt igazán rajthoz állni, de csak úgy kirándulgatni nem lehet!
Az idei szezonra a rövid táv jut, lévén talán itt nem töröm össze magam az ironman előtt. Persze nálam még az is előfordulhat!
A hosszú, majd a középtáv elrajtolását követően, mi 10.30-kor indultunk. Mivel nem kapkodtam a bemelegítéssel, így a mezőny végére sikerült beállni a rajtnál, de nem bántam, hiszen nem voltak olyan sokan, gondoltam nem lesz jelentős időveszteség. Minden rendben is volt, az aszfaltos szakaszon igyekeztem minél több embert megelőzni, de szerencsére terepre érve is széles volt az út, nem kellett aggódni, hogy esetleg beragad az ember valaki mögé. Jó kis felfelével kezdtünk, hamar meglett 300 méter feletti szint, örültem, hogy egész jó tempóban sikerül haladni.
Aztán jött a mumus, az az átkozott lefelé! Többen is utolértek, megelőztek, de tudtam, hogy bőven lesz még emelkedő, majd ott javítok a helyzetemen! Amúgy sem száguldozom a lejtőkön, de most annak tudatában, hogy sokat veszíthetek, fokozottan pusztítom a fékpofákat! No, de egy kis aszfalt után újra terepre értünk és elindultunk felfelé. Ennek egyre jobban örültem, hiszen tudtam, hogy lefelé maximum a csigákkal versenyezhetek! Sikerült ismét jó tempóban abszolválni az emelkedőt, s már csak abban reménykedtem, hogy nem lesz a végén hosszabb lejtő, ahol lehetősége lenne az ellenfeleknek visszaelőzni. Szerencsére így is lett. Egy egynyomos kis csiki-csukiban végződött a pálya terepi szakasza, amit kifejezetten élveztem. Két srác ment előttem és folyamatosan azt mondogattam magamban, nem mehetnek el jobban, mint amennyivel előttem voltak a lejtő kezdetén. Egészen jól sikerült tartanom a fiúkat és nem sokkal ezután, az előírt 33 km-t megtéve, már át is haladtam a célvonalon.
Meglepődtem, mikor Bíró Ádám bemondta, hogy a master 1 kategória győzteseként értem célba. Számomra csak az volt fontos, hogy erős tempóban, a figyelem lankadása nélkül menjek végig. Nem számítottam rá, hogy ilyen jó helyen végzek, de nagyon örültem és ismét egy kis motivációt kaptam az elkövetkezendő 2,5 hónapra.
Versenyt követően pedig tovább növelték ezt a pozitív élményt az ismerősök, ezúton is köszönöm mindenkinek a különböző fórumokon érkező gratulációkat!
További pozitívum volt, hogy edzőként is sikeres hétvégét zártam, Jucus a Bakonyban középtávon lett 2. master 1-ben. A Velencén rajthoz álló „különítmény” is kiválóan szerepelt, Fruzsi U11-ben diadalmaskodott, Zoli master 2-ben ért fel majdnem a dobogóra, Buksi pedig egy defektet követően eredt a mezőny után és teljesítette a távot.
Gratulálok, csak így tovább lányok-fiúk!
Összességében egy hangulatos, jó kis verseny volt, bár a résztvevők száma úgy vettem észre jelentősen csökkent a korábbi évekhez képest...remélem jövőre többen leszünk!

Folyt. köv. Szilvásváradon! :)