Első bálozóként egy nagy versenyen...

Hol is kezdjem ezt az irományt? Talán a gyökereknél!
2013 nyarán már kacérkodtam a gondolattal, hogy benevezek jövőre egy ironmanre, de aztán nem úgy alakultak a dolgok, így a tavalyi évben a 24 órás monti maraton „maradt” a programban.
Egyre inkább izgatta a fantáziámat a dolog, s tavaly nyáron egy felelőtlen kijelentést tettem. Szeptemberben bevállaltam egy féltávot, s könnyelműen azt mondtam, ha 6 órán belül teljesítem, akkor benevezek az ironmanre. Mivel azon a versenyen 5h 49' alatt célba értem, akik hallották a fogadalmamat folyamatosan kérdezgették, hogy „Na, akkor jövőre ironman?”. Sokat gondolkodtam, meghánytam-vetettem magamban a dolgokat, s decemberben végre elhatároztam magam! Beneveztem, gyorsan átutaltam a nevezési díjat, hogy érezzem a dolog súlyát és még csak véletlenül se jusson eszembe meggondolni magam! Lefoglaltam a szállást is, mondván az a tuti, ha mindent elintézek, akkor már nincs visszaút!
Ennek megfelelően decemberben igyekeztem minél többet futni, amit sajnos utálok, de tudtam, hogy most bizony muszáj lesz! Összeállítottam a 2015-ös versenynaptáramat, főversenyként a nagyatádi Extrememant megjelölve és igyekeztem olyan eseményeket betervezni, amik a felkészültségem aktuális állapotát megfelelőképp tükrözik.
Rögös volt az út, több alkalommal elbizonytalanodtam, hogy kell-e ez nekem és a versenyek alkalmával is kaptam a pofonokat, de mindig voltak, akik tartották bennem a lelket, hogy nem adhatom fel! Persze titkon sosem adtam fel és készültem a lehetőségeimhez mértem amennyit csak tudtam, de azért mindig ott lebegett a szemem előtt, hogy ez brutálisan hosszú verseny lesz és könnyen előfordulhat, hogy nem fogom tudni befejezni...na jó, be kell vallanom, hogy amikor ezzel nyugtattam magam, akkor is az járt a fejemben, hogy képes vagyok rá, végig tudom csinálni és bármi történhet, akár négykézláb is bekúszok a célba! No, ennyit az előzményekről! :)
Csütörtökön eljött hát a nagy nap és némi kényszer „előjátékot” követően – a németektől rendelt kormányra szerelhető kulacsom az istenért nem akart megérkezni, de végül az utolsó pillanatban beesett vele a futár - elindultunk Gyékényesre. Kicsit feszült volt a hangulat, én a verseny miatt paráztam és hogy nem tudok eleget pihenni előtte, kedves párom pedig engem féltett, nehogy valami bajom essen! Dehát tudhatná, hogy csalánba nem üt a mennykő! :)
Délután végre odaértünk a szállásra, majd irány Nagyatád, át kell venni a nevezést. A versenyközpontban elintéztük a kötelezőt, vásároltunk ezt azt, ami kellett még, majd szállásra vissza és alvás.
Pénteken még tovább feszültek a húrok, már nehezen viseltük a verseny előtti stresszt. Délelőtt csobbantunk egyet a Gyékényesi bányatóban, szerettem volna érezni a vizet, mielőtt élesben kell megmártózni benne. Jól is esett egy kis átmozgatás, délután egy közel 1 órás könnyű bringázással zártuk le a versenyre való felkészülést. 18 óra körül átmentünk még Nagyatádra, Pogitól átvettem a holttengeri sót, amit a nagy meleg miatt adott, hogy egyem verseny közben mindenképp, mert kelleni fog, egy picit kifaggattam mennyire lesz fájdalmas az első alkalom, de megnyugtatott, hogy ha mindenre figyelek, akkor nem lesz probléma. Ezt követően leadtam a futócuccom a strandon, s elindultunk valami kaja után nézni. Gyékényesen találtunk is egy jó kis pizzériát, le is adtuk a rendelést, de már későre járt, nekem rég gálában kellett volna állnom otthon és feküdni időben. Ennek a vége az lett, hogy nagyjából 21.45 körül vacsiztunk és 23 óra után sikerült lefeküdnöm. Annyira borzasztóan meleg volt a szálláson éjszaka, hogy egyfolytában szakadt rólam a víz...paragépezet újra on, inni kell a vizet, mert a végén még dehidratált állapotban rajtolok. Nagy nehezen sikerült aludni is valamennyit és lassan reggel lett.
Tudtam, hogy reggel már semmi megterhelőt nem ehetek, így maradtam a vajas-sós péksüteménynél, mert az bizony egyértelmű volt, hogy a kánikula is próbára fogja tenni a mezőnyt, nem csak az extrém távok teljesítése.
Utolsó simítások, a smink kész, bringa a kocsiban, indulhatunk a szabad strandra, kezdődhet a móka!
Bringát leadtam a depóba, teljes harci díszben, már csak az úszásra kellene becsekkolni. Na de onnan már nincs visszaút! :)
Egy utolsó szerencsepuszi és már érzem is a vizet a talpam alatt. Rajt előtt még kaptam pár hasznos jó tanácsot a rutinos csapattársaktól, egy ölelés Szabitól, pacsi Norbival és már kezdődik is a rajt ceremónia...nem sok kellett, hogy elsírjam magam, annyira nagy hatással volt rám a pillanat, na de hogy nézett volna ki, ha bőgve indulok neki az úszásnak?!
Végre eldördült a rajtot jelentő ágyú és lehetett futni a vízbe, megkezdődött az a verseny, amire egész évben - hol több, hol kevesebb motivációval – készültem. Tudtam, hogy az úszással nem lehet gond, csak nem szabad elkapkodnom! Persze a közel 30 fokos vízben azért nem nagy élmény versenyezni, de végig Balázska tanácsai jártak a fejemben, „Találj egy bojt és menj velük lábvízen, ne akard megoldani minden áron saját zsíron, tartalékolj a bringára!”! Így is tettem, találtam egy jó kis bojt, beálltam szépen, időnként oda-oda pillantottam az órámra, hogy 160 körül/alatt van-e a pulzusom és minden rendben volt. Úgy éreztem kicsit lassú a tempó, menne ez gyorsabban is, de az előrébb lévő kis csapat, pont annyira volt, hogy nehezen értem volna utol őket és muszáj volt visszafognom magam, hiszen tudtam, hogy lesz még helye annak az energiának, amit itt sikerül megspórolnom. Első kör teljesítve, lányok között elsőként fordultam, öröm és boldogság, jöhet a második kör. Ez is jól esett, a tempót még mindig lassúnak éreztem, de nem lehetett vitézkedni! 'Második kör is pipa, csajok között elsőként jöttem ki, 57'44”, maximális elégedettség, indulhat a bringa.
Tudtam, hogy itt már többen is utolérnek majd, nem is kellett túl sok idő, Csomor Erika már ki is került, de egy profitól ezt egyáltalán nem éreztem szégyennek. Aztán hamarosan Balázska is elment mellettem, az utolsó tanácsait azért még verseny közben is „hozzám vágta”, „Pulzus, frissítés, frissítés!”, nagyon hasznos volt, köszönöm!!! Végig figyeltem, hogy 160 fölé ne menjen a pulzusom, ha egy kisebb emelkedő jött, igyekeztem mielőbb visszaállítani a pulzusomat és minimális időt 160 fölötti pulzustartományban tölteni. Az első (75 km-es) kör után még abszolút 2. hely nőknél, izmok rendben, erő van, meleg is van, de muszáj nyomatni. Meglepődve látom az órámon, hogy 30 feletti átlaggal bringázok, hajajjj mi lesz itt futásnál, ki fogom bírni??? Aztán az első vagy második kis körön (35 km) már megelőzött egy Mogyis lány is, de nem keseregtem, én csak teljesíteni jöttem! A bringáról végül abszolút 3. helyen szálltam le a női mezőnyben, 6 óra 1'-el és jöhetett a legnagyobb mumus, az a fránya futás, amit világ életemben utáltam! Itt aztán végképp nem voltak illúzióim, tudtam, hogy akinek csak lehetősége van rá, az bizony csúnyán kikerül majd. A papírforma természetesen beigazolódott, szép lassan csúsztam vissza az abszolút mezőnyben, de rengetegen szurkoltak, nem lehetett feladni! Jöttek a holtpontok szépen egymás után, a bal térdem is fájt már rendesen, sajnos bringa közepe felé már elkezdtem érezni, hogy valami nem okés. Mindegy, szép lassan teltek a körök, s a 7. körömben a parkban lévő speaker bemondta, hogy kategória 3. helyen állok. Ez bizony annyi pluszt adott a végére, hogy az utolsó 5 km-t nyomtam, ahogy a csövön kifért és csak azt figyeltem, hogy egyetlen szólóban induló nő se előzzön meg! Emellett azért figyeltem az órámat is, mert láttam, hogy az álomhatár (12 óra) alatt beérhetek! Csak váltós lányok haladtak el mellettem és a parkban még mindig a 3. helyet mondták be a kategóriámban. Nem volt más teendőn, mint az utolsó kilométert lenyomni és örömmámorban beérni a célba! A befutással akadtak gondjaim, mivel tudtam, hogy balra kell sorolnom, de azt nem hogy pontosan hol! A kordonnál lévő szurkolók segítségét kértem, árulják már el, hol is kellene kimenni balra, hogy áthaladhassak a célkapun. Készségesen segítettek...átfutottam egy kapun, amire azt hittem, hogy itt a vége, erre kiabáltak, hogy fussak még, mert a második kapun – amelyiken az óra is van – kell áthaladni a célba érkezéshez. Látom az órán, hogy 11h51'-nél jár, kezek a magasban, célszalag átszakít! Levegőt csak alig kaptam, hiszen még keményen nyomni kellett a végét, de hihetetlen öröm, csók, nagy ölelés a legjobb frissítő embertől, aki végigküzdötte velem a napot! Egy kis mogyoró és egy életmentő alkoholmentes sör a célban a szervezők jóvoltából, valamint a finisher póló átvétele, majd egy kis levezető séta és jöhetett az élménybeszámoló, valamint a „nyugodjatok meg, minden rendben” a szülőknek!
Összességében nem volt annyira rossz, mint amire számítottam. Mondhatnám, hogy maximálisan elégedett vagyok, de egy picit maximalista lévén, ez nem lenne igaz! Tejesíteni jöttem, optimista verzió 12 óra, pesszimista verzió 12h30', mindezt felülmúlva, teljesítés pipa. Úszásból első lányként akartam kijönni, pipa, bringán tartani akartam magam, 6h30' körüli optimista verzióval, pipa, túlélni a maratont a végén, pipa, kategóriában dobogós helyezés...álmomban sem gondoltam volna, de pipa! Némi hiányérzet mégis maradt bennem...nem kellene, hogy így legyen, hiszen mindent kihoztam ebből, amit lehetett, de ha még futni is tudnék...
De nem szabad elégedetlenkednem, legközelebb még jobban sikerül majd! :)
Nagyon tetszett a verseny, jól szervezettek és kellően felszereltek voltak a frissítőpontok, a meleggel küzdöttünk, de mindenkinek egyformán meleg volt és 16 óra környékén még az ég is befelhősödött, így sokkal elviselhetőbbé vált a kánikula!
Köszönöm mindenkinek, aki biztatott a helyszínen, vagy otthonról gondolt rám és velem volt lélekben!
Szüleimnek külön köszönet, hogy elviseltek a felkészülés időszakában és mindenben támogattak!
S végül, de nem utolsósorban, köszönöm páromnak, hogy hősiesen végigküzdötte velem a versenyt és az azt megelőző gyötrelmes napokat, heteket...az ő lelkes frissítése nélkül nem állhattam volna a dobogóra!