Defekt, defekt hátán

Augusztus első felében lassan már hagyománnyá válik, hogy a Merkaptosok megrendezik az Underworld Kupát, ahol a crosscountry versenyekhez hasonló pálya kerül kialakításra, viszont mégis van egy kuriózuma ennek az eseménynek, mégpedig az, hogy a versenyzők minden körben áthaladnak a kőbányai pincerendszer egy szakaszán. Nem volt ez másképp az idei évben sem, augusztus 11-én harmadik alkalommal került megrendezésre a Mofém Underworld Kupa a Takarékpont Mountainbike Challenge egyik állomásaként.
fotó: Siki
Nagyon vártam a versenyt, még annak ellenére is, hogy a sérülésem miatt érdemi edzéseket sajnos még mindig nem tudok végezni. Viszont nagyon jó emlékeim voltak tavalyról, így örültem, hogy ismét egy jó kis pályán versenyezhetek, ami nem annyira szörnyen technikás, de számomra tartogat némi nehézséget a sok kanyarral, poros-laza talajjal, na és persze a pincerendszerben váró részleges sötétséggel és kissé csúszós talajjal. Péntek este a biztonság kedvéért még felhívtam Bukit – aki részt vett a pálya építésében -, mennyit változott a pálya tavaly óta és megnyugtatott, hogy szinte semmit, végig tudok majd menni rajta. Ez kellett a lelkemnek, hogy nyugodtan aludjak éjjel.
fotó: Siki
Szombaton végre elérkezett a verseny napja. Korán kellett kelnünk, mivel az én futamon 9-kor rajtolt és nem ártott előtte némi bemelegítés illetve pályabejárás. Valóban nem volt sok újdonság a pálya kialakítását tekintve, csak néhány szakasz változott minimálisan.
Hamar elszaladt az idő és már dördült is a start pisztoly. Kivételesen az első sorból indultam, amivel nagy szerencsém volt, mert hála istennek így nem keveredtem bele a picit meredekebb felfutásnál kialakuló tumultusba. Nem akartam az elején ellőni az összes puskaport, ezért csak arra törekedtem, hogy az első öt között legyek a rajt után. Valahogy így is volt, talán a 4.,5. vagy 6. helyen lehettem. Tudtam, hogy 60 percig kell róni a köröket, sok minden történhet és történt is. Ha jól tudom, először talán Jucus és Adri defektelt el, majd Brigi következett, ezáltal már a második helyre kerültem hamar, de nem sokkal később engem is utolért a balszerencse és defekt miatt én is kiállni kényszerültem. Ennyi volt, picivel több, mint fél órát versenyeztem. Ezt követően még volt pár defekt a mezőnyben, de azt már nem követtem nyomon.
Szomorú voltam nagyon, mert szerettem volna végigversenyezni a 60 percet és dobogóra állni, de sajnos nem jött össze.
Nem szeretnék senkit sem megbántani, mert tudom, hogy a szervezők szívvel-lélekkel készítették elő a pályát – ami nagyon élvezetes is volt -, azonban a defektek számát tekintve mégis azt kell mondanom, hogy ez a pálya nem volt versenyzésre alkalmas állapotban szombaton. Amikor előfordul 2-3 defekt egy verseny alkalmával nem meglepő, de az, hogy –eltúlozva persze - szinte a fél mezőny kihullik, mert minimum 3-4 tüskét szed ki a gumijából, kövezzenek meg érte, de nonszensznek tartom. A szerencsésebbeknek csak a célba érkezést követően eresztett le a gumijuk, őket azért egy picit irigyeltem.
fotó: Siki
Szintén a ”nem szeretnék senkit sem megbántani” kategóriába tartozik a következő pár sor. Nem vagyok technikás versenyző, nekem is nehézséget okoz jó pár olyan szakasz teljesítése, amit szinte bárki meg tud csinálni, de amikor azt üvöltik a hátam mögül, hogy ”pálya”, amennyire csak tudok félrehúzódok. Az ember azért ismeri a képességeit és becsületre méltó, hogy valaki eljön kipróbálni magát egy ilyen pályára, de ha számára csak a teljesítés a cél, akkor kérem, azokat, akik helyezésért harcolnak, próbálja meg a lehető legkevésbé, vagy egyáltalán nem akadályozni. 
Ezért még egyszer mindenkitől elnézést kérek, nem akartam senki lelkivilágába beletiporni, csak szeretném felhívni a még nálam is rutintalanabbak figyelmét arra, hogy nem csak ők vannak a pályán és bizony, néha félre kell állni, ha egy gyorsabb ember halad mögöttünk.
Összességében a rendezés kiváló volt, a pálya remek és élvezetes, csak kár, hogy versenyzésre alkalmatlan.